Biztek AS ble etablert med et ønske om å bli et kompetansehus innen IT og digitalisering i Orkdalsregionen og omegn. De ser at mye av dagens innovasjon kommer fra distriktene, og vil bidra og legge til rette for et lokalt tilbud, som åpner for at talenter skal ha en lokal arena for utvikling og lærdom.
Helt siden oppstarten i 2019 har det alltid vært et internt mål og eksternt løfte å kunne tilby faglig oppdatert informasjon og kunnskap ut til nye og eksisterende kunder innen sine fagfelt. Biztek er i vekst, og gode rutiner og hjelpemidler er viktig med økt arbeidsmengde og ansvar.
For å sikre at de har full kontroll på interne prosesser og alltid er oppdatert på lov- og regelverk bruker de Sticos Oppslag. Les mer om Sticos Oppslag
Travle dager på kontoret krever flere digitale hoder. Foto: biztek.no
Større behov for for effektivisering og kvalitetssikring av interne prosesser
Som en bedrift i vekst er det viktig å ha gode rutiner og enkel tilgang på riktig og oppdatert informasjon om interne prosesser og uventede situasjoner. Vi har tatt en prat med Monika Fuglås Mogstad, som jobber som Team Lead Backoffice om hennes arbeidshverdag og hvordan hun bruker Sticos Oppslag for å kvalitetssikre sitt arbeid og økt kompetanse.
Monika Fuglås Mogstad. Foto biztek.no
- Jeg jobber med økonomi og organisering. Mine arbeidsoppgaver spenner fra fakturering, bankavstemning, lønnskjøring, organisering av kontoret og HR, samt en bistand for leder for å nevne noe, sier Mogstad med et smil.
Monikas varierte arbeidshverdag krever at hun har kontroll i en rekke fagfelt og et bredt spekter av regler, satser og prosesser. Monika synes derfor det er svært godt å kunne støtte seg på Sticos Oppslag for å kvalitetssikre arbeidet, og sørge for at hun alltid tar utgangspunkt i oppdaterte regler og satser.
- Jeg liker å kunne støtte meg på Sticos Oppslag om jeg er usikker på hvordan innkommende faktura skal føres eller om det dukker opp et spørsmål under lønnskjøring. I tillegg er det godt å kunne lese seg opp og få avklaringer på spørsmål innen HR, sier Monika.
- Ved hjelp av Sticos Oppslag har jeg alltid tilgang til gjeldende regelverk, og kan enkelt se hvordan reglene skal anvendes ved hjelp av gode forklaringer og eksempler, sier Monika.
En mer effektiv hverdag
Enten Monika lurer på om representasjon skal føres med eller uten fradrag, eller om hvordan reglene for permisjon eller ferieavvikling er, så finner hun alt hun trenger ved hjelp av et par tastetrykk.
Sticos Oppslag effektiviserer en travel hverdag, og gir Monika mulighet til å rekke mer arbeid på kortere tid. Hun slipper å forholde seg til flere kilder for å få svar på eventuelle spørsmål, eller bruke tid på å lete etter riktig og oppdatert informasjon på nettet.
- Med Sticos Oppslag får jeg avklart kontoer og momsføring mye raskere og slipper å kontakte regnskapsfører om det er noe jeg lurer på. Jeg bruker ofte Oppslag når jeg har spørsmål rundt bokføring av inngående faktura og lønnskjøring.
Monika har vært en aktiv bruker av Sticos Oppslag helt siden hun startet å jobbe innen lønn og regnskap i 2014.
- Jeg synes det er veldig enkelt å holde meg oppdatert på gjeldene lovverk. Sticos Oppslag har gode eksempler og er alltid oppdatert på de siste lovendringene. I tillegg har jeg som kunde mulighet til å stille spørsmål om konkrete saker til fagsupporten.
Et komplett oppslagsverk
Sticos Oppslag er et komplett oppslagsverk for din bedrift. Det digitale oppslagsverket er under kontinuerlig oppdatering av våre fageksperter, og forenkler, forbedrer og kvalitetssikrer dine rutiner og arbeidsprosesser. I tillegg til en svært innholdsrik kunnskapsbase, får du et bredt utvalg maler, kalkulatorer og nyttige sjekklister inkludert i prisen. Har du spesifikke utfordringer eller problemer, kan du også ta direkte kontakt med en av våre fageksperter, som gladelig deler sin kunnskap og erfaring.