Hopp til innhold
Sticos logo
Logg inn

Informasjon om midlertidig nedetid i våre tjenester 20. februar 2025

Sticos ønsker å informere om at våre tjenester, som driftes i Microsoft Azure, var utilgjengelig i litt over 4 timer den 20. februar 2025. Driftsforstyrrelsen startet kl.10:45 og var tilbake i normal drift kl. 15:10. Hendelsen skyldtes en driftsforstyrrelse hos Microsoft, som påvirket flere selskap med lagring i Norge. 
 
Vi kan bekrefte at ingen data har gått tapt eller blitt kompromittert. Kundene har imidlertid ikke hatt tilgang til sine data i perioden nedetiden varte, og vi beklager de ulempene dette har medført. 
 
Vi jobber tett med Microsoft for å få en grundig gjennomgang av hendelsen og for å sikre oss at lignende situasjoner ikke oppstår i fremtiden. Vi oppdaterer informasjonen så snart vi vet mer etter dialog med Microsoft.
 
Har du spørsmål om hendelsen, kan du ta kontakt med oss på post@sticos.no.
 

Hendelsesforløpet 

Kl.10:45    Vi får varsel om nedetid på tjenester.
Kl.10:56    Vi varsler våre kunder om at ingen av våre tjenester er tilgjengelige.
Kl.11:15    Vi oppdager at en av våre hovedleverandører Microsoft har nedetid på ett av sine.
datasentre i Norge.
Kl.11:47     Microsoft rapporterer at noen av deres tjenester skal begynne å virke og at deres kunder skal oppleve bedring. Sticos opplever ingen bedring enda.
Kl.13:00    Sticos jobber med å prøve å omgå problemene hos Microsoft, men finner at vi må vente på at Microsoft løser sine problemer.
Kl.13:50    Microsoft rapporterer at en strømfeil på ett av sine datasentre er årsaken til problemet og at de jobber med å starte opp tjenester etter dette er løst.
Kl.15:10    Våre systemer er igjen oppe og vi varsler våre kunder om dette kl.15:13.